Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
Więcej
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/biolit/domains/blizej-zdrowia-blizej-natury.pl/public_html/includes/header.php on line 1123

Czas na sen

2 października 2018
Autor: Leszek Brzoza

Ile powinien trwać zdrowy sen? I dlaczego zbyt długi może być przyczyną problemów ze zdrowiem, skoro najczęściej słyszy się o problemach związanych z brakiem snu?

Okazuje się jednak, że nadmiar w tym wypadku też bywa szkodliwy. Udowodnili to badacze z Centers for Disease Control and Prevention, którzy telefonicznie zebrali dane dotyczące ponad 50 tys. osób starszych i w średnim wieku, zamieszkujących 14 stanów USA.

Osoby, które śpią za długo, są aż o 34 proc. bardziej narażone na choroby serca. Dotyczy to zwłaszcza kobiet. Ale to nie wszystko. Śpiochy mają tendencje do tycia. W czasie długiego snu organizm się rozleniwia, a niespalona energia odkłada w postaci tłuszczu. Poza tym, mniej ćwiczą i rzadziej wybierają aktywność fizyczną choćby pod postacią spaceru.

Podczas snu może się podnosić poziom cukru we krwi. Trwający dłużej taki stan, to zwiększone ryzyko cukrzycy. Jakby zagrożeń było jeszcze mało, do listy trzeba dopisać problemy z koncentracją, bo sen jest gorszej jakości, a to utrudnia regenerację mózgu a w konsekwencji jego szybsze starzenie się.

Prawidłowa długość snu w ciągu doby wynosi dla poszczególnych grup wiekowych:
Noworodki (0–3 miesięcy): 14–17 h
Niemowlęta (4–11 miesięcy): 12–15 h
Dzieci (1–2 lat): 11-14 h
Dzieci (3–5 lat): 10–13 h
Dzieci idące do szkoły (6–13 lat): 9–11 h
Nastolatki (14–17 lat) 8–10 h
Młodzi dorośli (18–25 lat): 7–9 h
Dorośli (26–64): 7–9 godzin
Seniorzy (65 lat i więcej): 7–8 godzin

Ważne więc, aby każda osoba dorosła spała 7-9 godzin w ciągu nocy, co jest szczególnie istotne w przypadku pacjentów zmagających się ze schorzeniami przewlekłymi.

Badacze planują przeprowadzić kolejne testy, skupiając się na wpływie zdrowia psychicznego i prawidłowej wagi na długość snu, celem zapobiegania chorobom przewlekłym.

Źródło: Portal Medycyny Naturalnej

Fot.: CC0 Creative Commons, Pixabay.com

Komentarze:
Przepisz tekst z obrazka:
OTKHR
O nas
Redakcja Portalu Medycyny Naturalnej
Aleja Korfantego 2
(1 piętro, wejście od tyłu budynku)
40-004 Katowice
tel.: 32 257 08 39, 602 483 699
email: kontakt@blizej-zdrowai-blizej-natury.pl

Redaktor naczelny: Halina Jurkowska
Znajdz nas
Zapisz się do newslettera i otrzymuj comiesięczną porcję wieści.