Wzrok - to zdolność do odbierania bodźców, wywołanych pewnym zakresem promieniowania elektromagnetycznego zwane światłem widzialnym. Odbierane są ze środowiska naturalnego otaczającego daną materię.
Słuch - to zdolność odbierania fal dźwiękowych i ich natężenia. Dźwięk wywołuje drgania, które poprzez błonę bębenkową, młoteczek, kowadełko, strzemiączko i okienko owalne trafiają do ucha wewnętrznego, gdzie zamieniane są na impulsy nerwowe.
Dotyk - to zdolność do odbioru sygnałów przesyłanych przez komórki reagujące na ciepło, zimno, nacisk lub uszkodzenia. Rozróżniamy dwa narządy: czucia głębokiego i powierzchniowego. Te pierwsze leżą głęboko pod skórą i przypisane są do nich mięśnie, stawy i więzadła. Dzięki nim oceniamy też kształt, ciężar, elastyczność, twardość, itp. Powierzchniowe są zlokalizowane w skórze i odbierają informacje o temperaturze, pieczeniu, swędzeniu, itp.
Węch - to zdolność wykrywania zapachów i przetwarzania ich.
Smak - to zdolność do chemicznej analizy składu pokarmu. U ludzi kubki smakowe znajdują się w całej jamie ustnej. Rozróżniamy pięć rodzajów smaków: słodki, słony, kwaśny, gorzki, umami.
Przesyłane informacje ze zmysłów łączą się w mózgu ze sobą i są tam analizowane. Następnie przekształcane są na impulsy elektryczne, porządkowane i zapisywane. Wszystko to wpływa na doświadczenia w celu wykorzystywania ich w przyszłości. Materia stale uczy się na podstawie przetwarzanych informacji napływających z otaczającego świata. Co z kolei wpływa na zapis w mózgu, który wykorzystuje podświadomość. Uważa się ten proces za dojrzewanie i wzbogacanie układu nerwowego. Proces ten polega na ciągłym zbieraniu danych pozytywnych i negatywnych oraz przetwarzaniu ich.
Właściwe funkcjonowanie całego układu nerwowego, wpływa na kompetencje i właściwy rozwój materii. Celem nadrzędnym jest osiągnięcie w przyszłości umiejętności prawidłowej oceny oraz wyważenia dobra i zła.
Wpływ na nasze funkcjonowanie ma całe nasze otoczenie i zachowania osób, które czynnie uczestniczą w kształtowaniu osobowości danej materii, oraz których zachowania i postawy analizujemy wszystkimi zmysłami. Pozyskiwane informacje mają wpływ na prawidłowy rozwój naszego mózgu, co przekłada się na kompetencje i niezbędne funkcjonowanie układu nerwowego.
Na zdobywane doświadczenie przez dziecko mają wpływ informacje pochodzące z układu zmysłowego. Ma to wpływ na umiejętność adaptacji i przygotowania reakcji na wszystkie zdarzenia, które nastąpią w przyszłości. Układy zmysłowe pełnią istotną rolę w rozwoju człowieka przez całe jego życie począwszy od okresu przed urodzeniem po dorosłe życie. Układ nerwowy poddany pewnym bodźcom z przetworzonych informacji, łącząc się z organami, stawami, ścięgnami i mięśniami wpływa na nie, kształtując je i zmieniając. Proces ten współgra z kształtowaniem podświadomości.
Podświadomość wpływa na każdą dziedzinę naszego życia. Wszystkie nasze wybory, decyzje, zachowania, reakcje i relacje z innymi ludźmi z niej wynikają. To w niej zapisane są myśli, emocje, wspomnienia i przekonania przez analizę wszystkich informacji z układu zmysłowego. Magazyn ten skrywa wszystkie pozytywne i zarazem negatywne doświadczenia z całego życia. Podświadomość uważana jest także za programator ludzkiego umysłu, co przekłada się na stan fizyczny i chemiczny naszej materii. Ludzkie emocje kształtują świat wokół nas. Nie tylko nasze postrzeganie, ale rzeczywistość samą w sobie.
Podświadomość wszystko odbiera dosłownie, każde zdarzenie, myśl i słowa padające z ust. Gdy w nocy przyśni nam się straszny sen, nasza podświadomość odbierając go dosłownie włączy stan chemiczny i doprowadzi, że obudzimy się zlani zimnym potem oraz z odczuciem strachu. Logicznie myśląc sen to iluzja, jednak podświadomość odebrała to jako rzeczywistość. Dokładnie tak odbiera wszystkie myśli, słowa i zdarzenia, co wpływa na strukturę chemiczną i fizyczną.
W badaniu nad reakcją ludzkiego DNA na uczucia oraz na rzeczywistość, dr Glen Rein, dr Rollin McCraty z Institute of HeartMath, 1 stycznia 2001 r. pokazują reakcje na pozytywne i negatywne bodźce. W badaniu obserwowano, jak łańcuch DNA człowieka zmienia się na podstawie jego myśli i emocji. Pod wpływem negatywnych emocji naprężył się, natomiast pod wpływem pozytywnych uczuć rozluźniał się. Jak wywnioskowali naukowcy, uczucia wywołują skutki w kształtowaniu ludzkiej materii. Podświadomość jest kluczem do naszego życia, zdrowia, szczęścia i sukcesu. To ona doprowadza nas do choroby, toksycznych relacji oraz nałogów.
Dziękujemy za wszystkie listy, które otrzymaliśmy. Jesteśmy mile zaskoczeni takim odzewem. Wybraliśmy dwa listy, które pokrótce opiszemy i podamy związek przyczynowo-skutkowy zaistniałych dysfunkcji. Z każdej dysfunkcji jesteśmy w stanie wyjść i uzdrowić swoje ciało. Skoro zapisem są zdarzenia, które przeżyliśmy w dzieciństwie, wystarczy je zdiagnozować i w odpowiedni sposób naprawić. Życie jest jak gra, w której myśli można nazwać marzeniami dziennymi składającymi się z wyobrażeń i fantazji występujących w czasie pełnej świadomości. Wystarczy je zauważyć, nazwać i określić ich właściwości. Przez odpowiednią modyfikację, przekształcić je na pozytywne, co odmieni nasze życie na każdej płaszczyźnie.
Anna, lat 34. Praworęczna
Uskarżająca się na ból kręgosłupa w odcinku szyjnym z lewej strony. Do listu dołączyła opis rezonansu tego odcinka. Z opisu wynika, że między odcinkiem C5 i C6 jest przepuklina (wypuklina) lewego kanału korzeniowego.
Diagnoza: Wpływ na to mają skrócone mięśnie: równoległoboczny mniejszy, zębaty górny, czworoboczny, odpowiadające za komunikację z kobietą. Anna ma wpisane w DNA: brak umiejętności komunikacji ze wszystkimi kobietami pochodzącymi z rodziny. Odczuwa niechęć do rozmawiania, jest agresywna, czuje się przez te kobiety atakowana, nie liczy się z ich zdaniem i nie czuje wsparcia z ich strony. Anna często prowadzi wewnętrzne rozmowy z kobietami, które w mózgu usystematyzowane są jako rodzina. Kłóci się z nimi i je poucza.
W dzieciństwie kobiety biorące udział w wychowaniu były agresywne, często podnosiły głos, nie słuchały siebie wzajemnie i miały pretensje o brak wspierania ich. Główną cechą tych kobiet były nagłe wybuchy wściekłości, kończące się brakiem komunikacji (fochami). Opiekun nie potrafił porozumiewać się z kobietą w domu i często zwracał uwagę na brak komunikacji lub miał pretensję do kobiet.
Filip, lat 49. Praworęczny
Skarżący się na bóle kręgosłupa w odcinku lędźwiowym z prawej strony. Opisał zdiagnozowaną dyskopatię L3-L4.
Diagnoza: Wpływ na to mają mięśnie: mięsień zębaty tylny dolny, mięsień czworoboczny lędźwi, mięsień biodrowo-lędźwiowy, niektóre mięśnie z grupy prostowników. Odpowiadają za wybiórcze słuchanie mężczyzn. Filip ma wpisane w DNA: czepianie się słów, wchodzenie w słowo, chęć odsunięcia mężczyzn, poprawianie i pouczanie mężczyzn z otoczenia. Często w głowie Filipa odbywają się rozmowy z innymi mężczyznami, w których Filip wykazuje im błędy, wyśmiewa ich, chce ich odsunąć od siebie, atakuje ich, zwraca uwagę na każde słowo padające z ich ust i wykazuje im złe myślenie i zachowania.
W dzieciństwie opiekunowie często dyskredytowali innych mężczyzn, zwracali uwagę na ich wysławianie, podważali ich słowa i zachowania. Często atakowali i ironizowali z nich. Główną cechą opiekunów była wściekłość i żal do mężczyzn, objawiające się pogardą i lekceważeniem.
Jeżeli Twojemu ciału doskwiera jakiś ból lub borykasz się z jakąś chorobą, napisz do mnie, a wyjaśnię Ci, co jest tego przyczyną. W liście określ miejsce bólu i czy jesteś prawo-, czy leworęczny. Zainteresowane osoby mogą pisać na adres gazeta@blizej-zdrowia-blizej-natury.pl.
Tekst pochodzi z najnowszego - targowego wydania czasopisma "Szaman" nr 2.